abonneren

Nvidia Ray Tracing software voor ontwikkelaars.

Deze software stelt programmeurs in staat in hun programma's gebruik te maken van de geavanceerde grafische mogelijkheden van de grafische processor op Nvidia videokaarten.Ray Tracing is een techniek waarmee natuurlijke bewegingen en optische effecten worden gesimuleerd bij 3D weergaven van bewegende objecten. Nvidia stel nu een aantal zogenaamde software engines beschikbaar die het gebruik van ray-tracing in programma's toegankelijk maakt voor software ontwikkelaars.

De door Nvidia op de Siggraph conferentie in New Orleans aangekondigde applicatieversnellers zijn de OptiX engine voor real time ray tracing, de SceniX voor het gebruik van 3D data en scenes de CompleX engine voor het verbeteren van de prestaties van het schalen over meerdere grafische processors en de PhysX 64 bit engine voor "real-time, hyper-realistische- en omgevingseffecten". Wat we ons daarbij voor moeten stellen wordt niet uitgelegd.

De hele familie van de ray tracing API's is geschikt voor gebruik op Nvidia Quatro processoren. Het is bedoeld voor grafische toepassingen als auto-ontwerp, optische simulaties, volume berekeningen en stralingsonderzoek.  Deze software is kosteloos beschikbaar voor ontwikkelaars.

Bron Nvidia

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

woensdag 28 februari

Laatste reactie

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord