abonneren

Nu ook hyperlinks in papieren advertenties

Google zoekt op alle mogelijke manieren naar mogelijkheden om geld te verdienen in de advertentiemarkt. Het lijkt er nu op dat Google een manier gevonden heeft om print en online beter aan elkaar te koppelen, en zo de advertentiemarkt voor beide soorten media te laten samensmelten.Google biedt al enige tijd de dienst Google Print Ads, waar kopers en verkopers van advertenties elkaar ontmoeten en deals kunnen sluiten. Maar om deze dienst interessanter te maken, moet Google een manier verzinnen om advertenties in print interessanter en interactiever te maken.
Google wil hiervoor nu een beproefde technologie gaan gebruiken: barcodes.

Lezers kunnen via een speciale 2d-barcode, die herkend wordt door mobiele apparaten zoals gsm's, rechtstreeks naar een internetsite geleid worden. De barcode waar Google gebruik van maakt is QR Code, een techniek die al sinds 1994 bestaat. Uiteraard betekent dit wel dat Google fabrikanten van mobiele telefoons zal moeten overhalen software te implementeren om QR Codes te herkennen. Of de QR Code dus ook echt aan zal slaan is de vraag. Vooralsnog wil Google QR Codes alleen in Amerika introduceren.

BetaNews

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie