Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

NPD Group: Zune heeft 9% marktaandeel

Hoewel de Zune niet het verkoopwonder is waar iedereen op gehoopt had, doet de speler het volgens researchburo NPD Group niet slecht. De Zune staat tweede als het gaat om de verkopen in de audiospelermarkt. Het marktaandeel is 9 procent.Voor een eerste product van een 'nieuw' merk is dat een uitstekende score, zegt NPD Group. De toekomst moet nu uitwijzen of de Zune inderdaad marktaandeel weet af te brokkelen van Apple's iPod. De drie iPod-modellen hebben samen een marktaandeel van 63 procent.

Daarnaast is het van belang om te realiseren dat de meeste verkochte iPods de nano en shuffle zijn, niet de volledige iPod waar de Zune mee concurreert. Microsoft zou er dus goed aan doen om de Zune-lineup uit te breiden met spelers die met deze twee kunnen concurreren. Creative en SanDisk zijn wel actief in dit terrein.

Bron: DailyTech

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie