Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Nokia niet bang voor iPhone of Blackberry

Nokia voelt zich niet bedreigd door de competitie met Aple's iPhone of RIM's BlackBerry. Het bedrijf houdt een stevig 40% aandeel in de smartphone-markt.In een interview met van TG Daily met Nokia topman Kallasvuo, zegt deze dat Nokia's marktaandeel ongeveer 40% is, een aandeel dat ze altijd al hebben gehad. Sommige concurrenten als Philips en Siemens zijn verdwenen en anderen komen erbij. "We moeten ook de nieuwe concurrentie aankunnen". "Er zijn traditionele concurrenten zoals de Koreaanse en Japanse bedrijven en er zijn nieuwe zoals Apple en Rim.
Een kwestie van in de gaten houden wat er gebeurt" aldus Kallasvuo.

De Chinese markt is open en eerlijk. Nokia is daar al 25 jaar actief en heeft het grootste marktaandeel. Bovendien exporteert Nokia zelf ook vanuit China. Er komen nieuwe concurrenten in China, die Nokia ook aan kan. Ook is Nokia nummer 1 in India, waar Nokia flinke gevechten moet leveren.

Volgens Nokia lopen de PC-markt en de mobiele telefoonmarkt in elkaar over en zal het steeds moeilijker worden om aan te geven of een apparaat een pc is of een telefoon. Dit betekent dat grote pc-fabrikanten als HP ook een uitdaging voor Nokia vormen. In groeimarkten heeft men zijn eerste internetervaring niet met een pc, maar met een mobiele telefoon.

Nokia stelt dat het de grootste camerafabrikant ter wereld is. Wel zijn er meer toepassingen nodig. Zo komt Nokia met een muziekconcept, dat een manier is om iTunes te bevechten. Ook zal Nokia de iPhone gaan aanpakken. Nokia zal de consumenten steeds beter moeten begrijpen. De productgrenzen veranderen en Nokia zal zich moeten aanpassen. Er zijn tientallen voorbeelden van diensten die Nokia aan het ontwikkelen is voor de mobiele telefoon, volgens Kallusvuo. Welke dat zijn zij hij er niet bij.

Bron: TG Daily

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie