Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Nieuwe GeForce 8800 GTS krijgt meer shaders

Via EVGA is ons ter ore gekomen dat de nieuwe GeForce 8800 GTS-kaarten nog gewoon gebruik maken van de oude G80-core. Het aantal unified shaders wordt wel verhoogd, van 96 naar 112. Ook de kloksnelheid wordt opgekrikt om de GTS beter te laten scoren dan de nieuwe 8800 GT.Volgens een review van de kaart hier is de nieuwe 8800 GTS even snel als de 8800 GTX.
Dat nVidia niet meteen met nieuwe GTS-kaarten komt op basis van de G92-gpu is te verklaren door de grote voorraad aan G80-chips waar het bedrijf eerst van af wil.

Het voordeel van de GTS-kaart is dat deze vanaf januari in een Tri-SLI-setup gebruikt kan worden. Met de GT is dit niet mogelijk. Op hogere resoluties zal de GTS ook sowieso beter scoren dan de GT vanwege de betere geheugencontroller (320 bit tegenover 256 bit) en de grotere geheugencapaciteit (640 tegenover 512 MB).

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie