Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Nieuwe doelgroep Memorex bestaat vooral uit... vrouwen

In de jaren zeventig en tachtig maakte Memorex vooral naam als bedrijf dat diskdrives en back-up tapes leverde voor grote, bedrijfsmatige IBM mainframes. De laatste jaren richt het bedrijf zich meer en meer op consumenten. Op TeleVisie2009, de grote tv-beurs die dezer dagen in Nieuwegein gehouden wordt, liet het bedrijf de nieuwste lijn producten zien.Daarmee mikt het vooral op vrouwen, en dan met name op vrouwen met kinderen, zoals ook duidelijk uit de folder blijkt: om de paar bladzijden lachen de gelukkige mammies met kroost je toe.
Slechts op één foto is ook een man te zien - maar dit terzijde.

Wat zijn dan die nieuwe producten? Vooral klokradio's, draagbare radio's, karaokesets en cd-spelers die speciaal gemaakt zijn voor het gebruik met de Apple iPod en iPhone. Qua bediening is alles intuïtief. "Vrouwen gebruiken technologie om het leven te vergemakkelijken en te verbeteren. Niet om het complexer te maken," ronkt het bedrijf in het persbericht.

Hoewel de meeste producten in strak zwart uitgevoerd zijn, valt met name de miniMove op. Dit is een, op een handtasje lijkende, draagbare radio met iPod connectie. Uitgevoerd in bescheiden blauw of... juist, knalroze.

Geschreven door: Annemarie Korevaar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie