Nieuwe doelgroep Memorex bestaat vooral uit... vrouwen

© CIDimport

Nieuwe doelgroep Memorex bestaat vooral uit... vrouwen

Geplaatst: 7 april 2009 - 06:04

Aangepast: 17 november 2022 - 08:36

Redactie ID.nl

In de jaren zeventig en tachtig maakte Memorex vooral naam als bedrijf dat diskdrives en back-up tapes leverde voor grote, bedrijfsmatige IBM mainframes. De laatste jaren richt het bedrijf zich meer en meer op consumenten.

In de jaren zeventig en tachtig maakte Memorex vooral naam als bedrijf dat diskdrives en back-up tapes leverde voor grote, bedrijfsmatige IBM mainframes. De laatste jaren richt het bedrijf zich meer en meer op consumenten. Op TeleVisie2009, de grote tv-beurs die dezer dagen in Nieuwegein gehouden wordt, liet het bedrijf de nieuwste lijn producten zien.

Daarmee mikt het vooral op vrouwen, en dan met name op vrouwen met kinderen, zoals ook duidelijk uit de folder blijkt: om de paar bladzijden lachen de gelukkige mammies met kroost je toe. Slechts op één foto is ook een man te zien - maar dit terzijde.

Wat zijn dan die nieuwe producten? Vooral klokradio's, draagbare radio's, karaokesets en cd-spelers die speciaal gemaakt zijn voor het gebruik met de Apple iPod en iPhone. Qua bediening is alles intuïtief. "Vrouwen gebruiken technologie om het leven te vergemakkelijken en te verbeteren. Niet om het complexer te maken," ronkt het bedrijf in het persbericht.

Hoewel de meeste producten in strak zwart uitgevoerd zijn, valt met name de miniMove op. Dit is een, op een handtasje lijkende, draagbare radio met iPod connectie. Uitgevoerd in bescheiden blauw of... juist, knalroze.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten