Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Nest stopt met smarthome-hub Revolv

Nest, de bouwer van slimme thermostaten, stopt met de slimme hub Revolv. Nest stopt niet alleen met software-ondersteuning, maar maakt de Revolv compleet onbruikbaar vanaf 15 mei. Gebruikers zijn niet erg blij.

De Revolv is een slimme smarthome-hub waarop meerdere slimme apparaten konden worden aangesloten en bestuurd. Het bedrijfje werd vorig jaar overgenomen door Nest, dat op zijn beurt weer door Google is opgekocht.
 

Weinig interesse

Nest zei altijd zelf dat het Revolv had overgenomen vanwege de mensen die er werkten, en niet om het product zelf. De Revolv kreeg dan ook al amper meer nieuwe functionaliteiten en alleen de nodige ondersteuning.
 

Onbekend probleem

De Revolv was geen groot verkoopsucces, zoals ook wel te zien is aan hoe het stoppen van ondersteuning werd ontdekt. Revolv heeft dat al sinds februari op zijn website staan, al kwamen veel gebruikers er pas achter nadat een ontwikkelaar een post plaatste op Medium.
 

Geen functionaliteit

De Revolv stopt helemaal met werken, volgens het bedrijf. Vaak gebeurt het dat een bedrijf de ondersteuning voor de applicatie stopt zodat veiligheidsgaten niet meer worden gedicht, maar in dit geval start de app helemaal niet op en is de Revolv niet meer waard dan een heel duur stuk steen.

De Revolv kostte destijds 300 dollar. Gebruikers zijn niet blij, zeker omdat er ook geen garantie meer op de Revolv zit.

Geschreven door: Tijs Hofmans op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: Domotica, Iot, Nest, Smart Home, revolv

Nieuws headlines

Laatste reactie