Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Nederlandse partner Google Analytics

Onder Nederlandse bedrijven is Google Analytics erg populair. Om bedrijven te ondersteunen bij het gebruik, werkt Google sinds kort met het Nederlandse Netprofiler.Google levert voor haar grote accounts zelf ondersteuning, maar werkt ook metadviseurs die bedrijven met het implementeren en het gebruik van Google Analytics ondersteunen.In Nederland werkt Google nu met twee zulke partners: Dupaco Distribution en - sinds kort - Netprofiler.
Dupaco werkte al samen met Urchin, een bedrijf dat Google in 2005 overnam en dat een dienst had die aan de basis van Google Analytics stond.

Netprofiler is een Nederlandse partner die door Google zélf is uitgekozen, legt oprichter Frans Appels van het bedrijf uit. Voor de meeste Europese landen werkt Google met één of twee partners.

"Google was op zoek naar een partij die gespecialiseerd was in webstatistieken." Netprofiler, dat sinds 2003 bestaat en zes mensen in dienst heeft, helpt bedrijven met het analyseren van webstatistieken, en geeft daarnaast onder meer ook trainingen op het gebied van statistieken.

Niet altijd eenvoudig
Appels ziet dat heel veel bedrijven tegenwoordig Google Analytics gebruiken. "Het gebruik van de tool is op zich niet heel ingewikkeld, maar op sommige onderdelen is de tool wél complex, en is het nodig om enige kennis van programmeren te hebben." Een voorbeeld van een complexer onderdeel is volgens hem de koppeling met Google AdWords, het instellen van doelen of het maken van segmentaties en profielen.

Google Analytics is een goede tool voor relatief eenvoudige websites. Als sites complexer worden, intergratie met externe systemen gewenst is of complexere analyse gedaan moeten worden, is het volgens Appels beter om andere professionele statistiekenprogramma's te gebruiken. "Je ziet dat veel grotere bedrijven nu Google Analytics gebruiken naast een ander programma. Google Analytics is gebruiksvriendelijk en handig om snel inzicht in het website bezoek te krijgen. Voor het diepgravender analyse werk, hebben sommige bedrijven dan een ander programma."


Bron: Channelweb

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie