Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Nederlands antwoord op Yahoo! Answers

In navolging van het succesvolle Yahoo Answers is er nu ook een nieuwe Nederlandse vraag-en-antwoord site. Op de site Kwero.nl kunnen bezoekers een vraag posten en andere internetters kunnen deze vraag beantwoorden. De site probeert beantwoorders te trekken door regelmatig prijzen te verloten onder bezoekers die goede antwoorden geven. Een aantal grotere internationale bedrijven is het afgelopen jaar een vraag-en-antwoord site gestart. Yahoo is het meest succesvol.
Tot nu toe zijn meer dan 120 miljoen vragen beantwoord bij de dienst Yahoo Answers en trekt de site meer dan 12 miljoen unieke bezoekers per maand. Ook Lycos en Microsoft hebben een soortgelijke dienst gelanceerd. Google kondigde vorige maand aan te stoppen met zijn vraag-en-antwoorddienst. Google Answers trok te weinig bezoekers. In tegenstelling tot de andere diensten, werden de vragen bij Google tegen betaling beantwoord door experts.

Kwero.nl is gratis en maakt net als Yahoo Answers gebruik van de ‘kennis van de massa'. Iedereen kan een vraag stellen en iedereen kan vragen beantwoorden. De enige drempel die de makers hebben ingebouwd is dat mensen zich wel eerst moeten aanmelden. Kwero.nl is gisteren officieel gelanceerd. Volgens maker Remco Groeneveld van de site zijn de diensten van Google en Yahoo niet een direct voorbeeld geweest. "We hebben echt zelf gekeken wat er mogelijk is ,en waar behoefte aan is. We wilden de dienst zo open mogelijk maken in ieder geval."

De site is opgedeeld in 11 verschillende vraagcategorieën, zoals ‘auto en vervoer', ‘kunst en cultuur' en ‘muziek en film'. Vragen op de site worden kwero's genoemd.

De vragensteller kiest uit de gegeven antwoorden, het antwoord dat voor hem het beste is. Hij markeert dit antwoord op de site, waarna de vraag wordt gesloten en vraag plus antwoord worden opgenomen in een databsase.

Ook experts
De makers van de site, Groeneveld en Willem van Driel, hopen dat de database zich snel vult. "Er staan al beantwoorde kwero's op de site, maar als steeds meer mensen kwero's plaatsen en weer anderen daarop reageren, kan de database snel groeien.

Als de database zich enigszins gevuld heeft, wil Groeneveld ook gaan werken met experts. Dat kan bijvoorbeeld iemand zijn van een kozijnenbedrijf die een vraag beantwoord over kozijnen. Bij een antwoord komt dan de naam van het bedrijf te staan waarvan de expert afkomstig is.

Kwero wil geld verdienen door het plaatsen van Google Adsense advertenties. De site gaat niet zelf adverteerders werven. Promotie vindt uitsluitend op internet plaats, door onder meer nieuwsbrieven en mailings. Ook wordt gewerkt met banners en tekstlinks.


Bron: www.emerce.nl

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie