Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Nederlanders niet doorsnee in online gedrag

Online bankieren, informatie zoeken en spullen verkopen via marktsites: dat zijn dingen die wij Nederlanders online regelmatig doen. Daarmee scoren we hoger dan internetters in andere landen - maar op andere vlakken doen we juist minder.Zo leest 69% van de Nederlanders online nieuws (tegen 77% wereldwijd), wordt de weersverwachting maar door 55% bekeken (tegen 66%) en kijkt maar 32% weleens naar videoclips, tegen 51% van de rest van de online wereld.
Ook wat betreft het luisteren naar muziek (26% tegen 44%) en het downloaden van films (17% tegen 22%) zijn Nederlanders online minder actief.

In totaal werden voor dit onderzoek bijna 28.000 mensen van zestien jaar en ouder online geënquêteerd, uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Spanje, Noorwegen, Nederland, Zuid-Korea, Japan, Italië, Duitsland, Frankrijk, Finland, Denemarken, China, Canada en Australië.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie