Nederlanders niet doorsnee in online gedrag

© CIDimport

Nederlanders niet doorsnee in online gedrag

Geplaatst: 9 april 2009 - 10:04

Aangepast: 17 november 2022 - 08:36

Redactie ID.nl

Online bankieren, informatie zoeken en spullen verkopen via marktsites: dat zijn dingen die wij Nederlanders online regelmatig doen.

Online bankieren, informatie zoeken en spullen verkopen via marktsites: dat zijn dingen die wij Nederlanders online regelmatig doen. Daarmee scoren we hoger dan internetters in andere landen - maar op andere vlakken doen we juist minder.

Zo leest 69% van de Nederlanders online nieuws (tegen 77% wereldwijd), wordt de weersverwachting maar door 55% bekeken (tegen 66%) en kijkt maar 32% weleens naar videoclips, tegen 51% van de rest van de online wereld. Ook wat betreft het luisteren naar muziek (26% tegen 44%) en het downloaden van films (17% tegen 22%) zijn Nederlanders online minder actief.

In totaal werden voor dit onderzoek bijna 28.000 mensen van zestien jaar en ouder online geënquêteerd, uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Spanje, Noorwegen, Nederland, Zuid-Korea, Japan, Italië, Duitsland, Frankrijk, Finland, Denemarken, China, Canada en Australië.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten