Nederlander spendeert gemiddeld 441 euro online

© CIDimport

Nederlander spendeert gemiddeld 441 euro online

Geplaatst: 10 mei 2007 - 05:05

Aangepast: 17 november 2022 - 08:38

Redactie ID.nl

Nederlandse consumenten gaven in 2006 al thuiswinkelend 3,69 miljard euro. Het gaat dan om spullen die ze kochten via catalogi, telefoon, de post en uiteraard internet. In totaal werd er 13,2% meer omgezet dan 2005. Die groei komt (uiteraard, zouden we bijna zeggen) vooral door webwinkelen. In totaal is er in 2006 voor 2,82 miljard euro omgezet door webondernemers.

Nederlandse consumenten gaven in 2006 al thuiswinkelend 3,69 miljard euro. Het gaat dan om spullen die ze kochten via catalogi, telefoon, de post en uiteraard internet. In totaal werd er 13,2% meer omgezet dan 2005. Die groei komt (uiteraard, zouden we bijna zeggen) vooral door webwinkelen.

In totaal is er in 2006 voor 2,82 miljard euro omgezet door webondernemers. Dat is 28 % meer dan in 2005, toen de omzet 2,21 miljard euro telde. Bij de andere manieren van thuiswinkelen daalde de omzet met 17 %.
Thuiswinkel.org, verantwoordelijk voor de cijfers, heeft wel een verklaring: "Dat de omzet van online bedrijven toeneemt, komt onder meer doordat Nederland een steeds grotere online populatie telt. In 2006 ging het om 64% van de bevolking, tegenover 61,4 % in 2005. Bovendien gaan online kopers gaan steeds vaker online bestellen, al dan niet met de catalogus op schoot. Dat zien we ook terug in het gemiddelde bestede bedrag per online koper, dat in 2006 verder is gestegen van € 433 naar € 441 per online koper."

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten