Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Nederlander spendeert gemiddeld 441 euro online

Nederlandse consumenten gaven in 2006 al thuiswinkelend 3,69 miljard euro. Het gaat dan om spullen die ze kochten via catalogi, telefoon, de post en uiteraard internet. In totaal werd er 13,2% meer omgezet dan 2005. Die groei komt (uiteraard, zouden we bijna zeggen) vooral door webwinkelen.In totaal is er in 2006 voor 2,82 miljard euro omgezet door webondernemers.
Dat is 28 % meer dan in 2005, toen de omzet 2,21 miljard euro telde. Bij de andere manieren van thuiswinkelen daalde de omzet met 17 %.
Thuiswinkel.org, verantwoordelijk voor de cijfers, heeft wel een verklaring: "Dat de omzet van online bedrijven toeneemt, komt onder meer doordat Nederland een steeds grotere online populatie telt. In 2006 ging het om 64% van de bevolking, tegenover 61,4 % in 2005. Bovendien gaan online kopers gaan steeds vaker online bestellen, al dan niet met de catalogus op schoot. Dat zien we ook terug in het gemiddelde bestede bedrag per online koper, dat in 2006 verder is gestegen van € 433 naar € 441 per online koper."

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie