MySpace gaat de concurrentiestrijd aan met Digg en Netscape. De populaire social-networksite voor jongeren lanceert een eigen nieuwssite waar gebruikers kunnen stemmen op de nieuwsartikelen die zij interessant vinden.Anders dan bij Digg selecteren medewerkers van MySpace de artikelen waarop gestemd kan worden en niet de gebruikers.

Gebruikers mogen alleen bepalen welke nieuwsberichten het belangrijkste zijn.

MySpace is eigendom van News Corp. Dit bedrijf is ook eigenaar van de televisiezenders Sky News en Fox News. Twee televisiezenders die niet bekend staan om hun objectieve berichtgeving. Sommige mensen zijn bezorgd dat de nieuwssite van MySpace vooral gebruikt zal worden om het nieuws van deze zenders te promoten. News Corp. hoopt deze bezorgdheid weg te nemen door ook nieuws van externe bronnen op de site te zetten. MySpace wil voorkomen dat externe nieuwssites boos worden omdat MySpace hun nieuws ‘pikt' en daarom krijgen uitgevers de mogelijkheid om gemakkelijk aan te geven dat hun nieuwsberichten niet door MySpace gebruikt mogen worden. Veel van de nieuwssites zullen echter blij zijn met de extra traffic die ze via MySpace zullen krijgen.

De nieuwssite van MySpace heeft 25 hoofdonderwerpen die onderverdeeld zijn in 300 subcategorieën. Voor het laatste nieuws doorzoekt MySpace ongeveer 4.500 websites.

Een bètatest van de nieuwsdienst begint deze week. News Corp. hoopt dat de nieuwe dienst extra advertentieinkomsten zal genereren en dat gebruikers voortaan voor het laatste nieuws op MySpace blijven en niet naar concurrenten als Digg gaan.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten