MTV lanceert sociaal netwerk voor activisten

MTV gaat een nieuw online sociaal netwerk lanceren dat maatschappelijke betrokkenheid onder jongeren moet aanmoedigen. Via het netwerk, genaamd Think.MTV.com kunnen jongeren informatie vinden over sociale en politieke onderwerpen en in contact komen met gelijkgestemde zielen.Op de site kunnen gebruikers - net als op vergelijkbare sites als Facebook en MySpace - een eigen profiel aanmaken en foto's en videofilmpjes uploaden. MTV mag de filmpjes en foto's gebruiken voor zijn verschillende webdiensten en tv-zenders.


Volgens MTV is er een groot verschil tussen het aantal jongeren dat geïnteresseerd is om maatschappelijk actief te zijn (80 procent) en het aantal jongeren dat ook daadwerkelijk actief is (19 procent). Volgens MTV's vice-president Public Affairs Ian Rowe weten veel jongeren niet hoe ze moeten beginnen. En onderwerpen als het broeikaseffect en de genocide in Darfur zijn zo groot dat ze voor beginnende activisten overweldigend zijn.

De site wordt gefinancierd door de Case Foundation, de organisatie van AOL-oprichter Steve Case, de Bill & Melinda Gates Foundation, de Goldhirsch Foundation en de MCJ Foundation. Think.MTV.com geeft maximaal $500.000 aan jonge innovators die een manier bedenken hoe digitale informatie van nut kan zijn voor gemeenschappen in de echte wereld.


Website: think.mtv.com

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten