Het is vandaag tien jaar geleden dat MSN.nl van start ging. Met ruim vier miljoen bezoekers per maand, is de portal vandaag de dag één van de meest bezochte bestemmingen online. In tien jaar tijd is MSN.nl gegroeid van een simpele startpagina naar een social entertainment portal. Vanwege het tienjarig bestaan, heeft MSN.nl haar publiek gevraagd wat het gesprek van de dag in 1998 was en hoe nieuws over 10 jaar wordt gemaakt. Welke gebeurtenis uit 1998 mogen we niet vergeten?


Als u denkt dat de uitschakeling van ‘ons' Oranje door Brazilië op het WK '98 (15%) of de eerste bommen op Irak (10,9%) het meest zijn blijven hangen, heeft u het mis. Het onderzoek (*) leert dat het demonstratief afwerpen van de stropdas door wijlen prins Claus, als ware het een ‘slang' om zijn hals, het duidelijkst (22%) op het netvlies is terug te vinden als we aan ‘98 denken.

Vandaag blijken de ruim 3500 ondervraagden internet (62%) de belangrijkste bron voor informatie te vinden. Tien jaar geleden was dit de TV (70%) en het MSN-publiek verwacht dat over 10 jaar (86%) internet en mobiel internet de primaire bron zal zijn. Uit de enquête blijkt verder dat 41% van de ondervraagden verwacht dat over 10 jaar niet alleen journalisten, maar steeds vaker de lezers en kijkers met het nieuws zullen komen. Een trend die, met de opkomst van bijvoorbeeld diverse blogsites reeds is ingezet.

MSN.nl: het volgende decennium
Erwin van Lun, Futurist en Trendwatcher bij Mensmerk.nl: "In 2018 worden we zeer persoonlijk in een dialoog bij de tijd gehouden, 24 uur per dag, waar we ook zijn. We kunnen dan bijvoorbeeld reageren op nieuws met gesproken woord: 'Waar ligt Sierra Leone eigenlijk?' en het beeldend antwoord verschijnt dan direct op elk beeldscherm in de buurt, ook dat scherm in de woonkamer dat we nu TV noemen. Zo krijgt iedereen zijn eigen nieuws en MSN.nl kan dit faciliteren."

Joost Nienhuis, General Manager Consumer en Online vult aan: "MSN.nl is nu een sociaal entertainment netwerk. De volgende stap zal zijn dat wij de content-ervaring nog rijker en persoonlijker zullen maken voor de MSN.nl-bezoeker. Rijker in de zin van visueel aantrekkelijker en persoonlijker door het meer ‘jouw eigen gesprek van de dag' te laten zijn dat je makkelijk kunt delen met vrienden en familie."


* Bron: http://events.nl.msn.com/msn10jaar
Aan het online onderzoek MSN.nl deden 3.546 respondenten mee, 39% vrouw en 60% man.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten