abonneren

MSN, Yahoo en AOL vechten samen tegen YouTube

Nu duidelijk is dat de individuele videodiensten van MSN, Yahoo en AOL het niet kunnen winnen van de populariteit van YouTube, hebben de drie giganten besloten te gaan samenwerken.
Bij het partnerschap worden ook News Corp en NMC Universal betrokken.

Hoewel de strekking van de samenwerking duidelijk is, namelijk het beconcurreren van YouTube, doen de betrokken bedrijven hun best om het niet zo te laten klinken. Content van News Corp, Fox en NBC zullen gedistribueerd gaan worden op de videosites van MSN, Yahoo en AOL. Het gaat niet om de minste content: zo wordt er gesproken over de tv-series Heroes, The Simpsons en films als The Devil Wears Prada. Gelukkig voor Google/YouTube is in het verleden al bewezen dat MSN, Yahoo en AOL niet altijd even effectief zijn als het om samenwerken gaat: te vaak botsen de ego's en lopen projecten daarop stuk.

The Inquirer

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie