Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

MSN, Yahoo en AOL vechten samen tegen YouTube

Nu duidelijk is dat de individuele videodiensten van MSN, Yahoo en AOL het niet kunnen winnen van de populariteit van YouTube, hebben de drie giganten besloten te gaan samenwerken.
Bij het partnerschap worden ook News Corp en NMC Universal betrokken.

Hoewel de strekking van de samenwerking duidelijk is, namelijk het beconcurreren van YouTube, doen de betrokken bedrijven hun best om het niet zo te laten klinken. Content van News Corp, Fox en NBC zullen gedistribueerd gaan worden op de videosites van MSN, Yahoo en AOL. Het gaat niet om de minste content: zo wordt er gesproken over de tv-series Heroes, The Simpsons en films als The Devil Wears Prada. Gelukkig voor Google/YouTube is in het verleden al bewezen dat MSN, Yahoo en AOL niet altijd even effectief zijn als het om samenwerken gaat: te vaak botsen de ego's en lopen projecten daarop stuk.

The Inquirer

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie