abonneren

Minder popups, meer banners

Minder popups, meer banners

Popups zijn uit, flashbanners zijn in. Nu zelfs Microsoft in Service Pack 2 met een popup blocker komt, zoeken adverteerder hun heil in nieuwe manieren van adverteren. Steeds vaker duikt de zogenaamde floating ad op, een advertentie gemaakt in Flash. Volgens Macromedia is bijna iedere computer (meer dan 98 procent) voorzien van Flash. En omdat Flash niet wordt geblokkeerd krijgt dus vrijwel iedereen deze 'zwevende advertenties' te zien. Natuurlijk zijn er ook al tegenacties gesignaleerd. Surft u bijvoorbeeld met Mozilla/Firebird dan kunt u de extensie FlashClickToView installeren. Hiermee maakt u zelf uit of u dit soort advertenties wilt zien of niet. Internet Explorer-gebruikers kunnen het programma Video Ads Blocker proberen. Info: http://flashblock.mozdev.org/index.html, www.synergeticsoft.com/docs/video_ads_blocker/index.html

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: