Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Microsoft's Zune doet het goed in de peilingen

In een onderzoek van ABI Research blijkt dat de helft van de mensen die een mp3-speler willen gaan kopen, overwegen om voor Microsoft's Zune te gaan. Hoewel dit maar een voorspellig is, betekent het wel dat iPod-bezitters minder merktrouw zijn dan tot nu toe werd aangenomen.Het onderzoek is gehouden onder 1725 tieners en volwassenen. Deze mensen kregen afbeeldingen en beschrijvingen van een serie mp3-spelers te zien en vervolgens werd er gevraagd hoeveel mensen de Zune boven de andere spelers zouden verkiezen.

Van de respondenten die van plan waren in 2007 een mp3-speler te kopen, koos 59 procent van de niet-iPod-bezitters voor de Zune boven een iPod (of andere concurrent). Vreemd genoeg was het verschil tussen deze groep en de groep die al wél een iPod bezat miniem: hier gaf 58% aan de Zune te verkiezen boven de andere spelers. Slechts 15% gaf aan zonder meer voor een nieuwe iPod te kiezen.

De conclusie van het onderzoeksbureau is dat iPod-gebruikers niet loyaal zijn naar het merk toe, in tegenstelling tot Mac-gebruikers. Om voorsprong te behouden zal Apple in ieder geval een nieuw model moeten introduceren dat er weer érg gaaf uitziet.

Bron: Digital Trends

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie