abonneren

Microsoft verslaat Google...

...als het gaat om merkbetrouwbaarheid. Dat blijkt uit een Engels onderzoek van 500 bekende merken. De vraag: welk merk biedt de beste kwaliteit, betrouwbaarheid en herkenbaarheid. De winnaar van vorig jaar, Google, verliest hierbij zijn nummer-één-positie aan Microsoft.Het jaarlijkse onderzoek wordt uitgevoerd door The Centre for Brand Analysis (TCBA). Deze verzamelt een lijst van 1400 merken en legt deze voor aan meer dan 2000 Britse consumenten boven de 18 jaar. Het resultaat is een Top 500 van de beste (Engelse) merken.

Microsofts pogingen om directer met de consument te communiceren lijken hun vruchten af te werpen, getuige de nummer-één-notering. De winnaar van vorig jaar, Google, ziet zichzelf juist omringd door controverse omtrent zijn adwords-advertenties en Streetview, waardoor het twee plaatsen zakt.

De top tien over 2009 is als volgt, waarbij opgemerkt moet worden dat Apple er voor het eerst in de geschiedenis in voorkomt.

1. Microsoft
2. Rolex
3. Google
4. British Airways
5. BBC
6. Mercedes-Benz
7. Coca-Cola
8. Lego
9. Apple
10. Encyclopaedia Britannica

De volledige lijst is hier te vinden.

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: