Microsoft test nieuwe meetmethode webadvertenties

Microsoft gaat vanaf 1 mei een nieuwe manier testen om de effectiviteit van online advertenties te meten. Microsofts "Engagement Mapping" moet concurreren met de standaarden die gebruikt worden door de online advertentiegiganten Google en Yahoo.Microsofts meetmethode is niet gebaseerd op het aantal verkopen of doorklikken dat een advertentie genereert, maar op de online interacties die een gebruiker doet waardoor hij op een gegeven ogenblik online een product koopt. De nieuwe meetmethode moet adverteerders een beter inzicht geven hoe ze een online advertentiecampagne kunnen plannen.



Volgens Microsoft werkt het concept van de laatste advertentie waarop geklikt is om te bepalen of een online advertentie werkt niet meer. Het negeert namelijk alle andere beslissingen en stappen die iemand heeft genomen om tot de koop van een product over te gaan.

Microsofts "Engagement Mapping" houdt bij hoe vaak en wanneer een advertentie op verschillende sites is bekeken voordat iemand een product koopt. Een internetgebruiker kan bijvoorbeeld een auto-advertentie op een site zien, maar vervolgens niet op de banner klikken. Toch heeft die advertentie wel een impressie gemaakt op de gebruiker. Een aantal dagen later kan die gebruiker besluiten om een nieuwe auto te kopen en doet hij een Google-zoekvraag naar de auto en klikt hij vervolgens wel door naar de site van de dealer. Dit alles bepaalt het succes van een online advertentie en niet alleen het simpele feit dat iemand op een advertentie heeft geklikt.


Bron: Microsoft

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten