Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Microsoft stopt met smartwatches

Vier jaar geleden lanceerde Microsoft met veel bombarie slimme horloges die gebruikmaken van de SPOT-technologie. De softwaregigant maakt deze week bekend dat het stopt met deze "smartwatches".De smartwatches zijn uitverkocht, maar Microsoft is niet van plan om er meer te produceren. Volgens Microsoft hebben de horloges hun langste tijd gehad. De softwaregigant gaat wel kijken hoe het de SPOT-technologie op andere manieren kan gebruiken.

De Smart Personal Objects Technology (SPOT) zorgt ervoor dat de horloges "slim" lijken. De horloges ontvangen data via een onhoorbare kanaal dat door een aantal FM-radiozenders, verspreidt over de VS, wordt uitgezonden. De horloges hebben een beeldscherm van 96 bij 120 pixels. Ze gebruiken DirectBand, een éénrichtings draadloos netwerk dat meelift op FM-frequenties, om informatie te ontvangen zoals nieuws, weersverwachtingen, beurskoersen, sportuitslagen en de atoomtijd.

De smartwatches werden nooit een succes. Een belangrijke reden hiervoor is dat de SPOT-technologie niet overal bereik heeft. Een gebruiker kan er alleen van gebruikmaken wanneer hij in een grote stad is, en zelfs daar is het bereik vaak nog slecht.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie