Microsoft stapt in de mobiele internetmarkt
Microsoft taste diep in de buidel om Yahoo over te nemen, maar helaas werd dat bod afgeslagen. Microsoft zit echter niet bij de pakken neer en heeft het bedrijf Danger gekocht dat waarschijnlijk voor minder van de hand is gegaan. Het bedrijf Danger is bekend om zijn T-Mobile Sidekick, ook wel de Hiptop genoemd (zie afbeelding).
Microsoft taste diep in de buidel om Yahoo over te nemen, maar helaas werd dat bod afgeslagen. Microsoft zit echter niet bij de pakken neer en heeft het bedrijf Danger gekocht dat waarschijnlijk voor minder van de hand is gegaan.Het bedrijf Danger is bekend om zijn T-Mobile Sidekick, ook wel de Hiptop genoemd (zie afbeelding). Microsoft ziet de aankoop van het bedrijf als een goed aanvulling op zijn bestaande software en apparaten. De doelgroep van Danger is jong, enthousiast en digifiel. Precies de doelgroep die Microsoft zoekt om te kunnen groeien in de markt van mobiel internet. Het is een kwestie van tijd voordat er een nieuwe versie van de Sidekick uitkomt waarop Windows Mobile draait.
Microsoft wil met de aankoop van Danger een sterke concurrent tegenover Google's Android neerzetten. Saillant detail is dat de oprichter van Danger, Andy Rubin, nu werkt bij Google aan Android.
Voor consumenten is het alleen maar goed dat de drie giganten Apple, Microsoft en Yahoo met elkaar concurreren voor de beste mobiele telefoon en de beste webdiensten tegen de laagste prijs.
Het is niet bekend voor welk bedrag Danger is gekocht door Microsoft.