Microsoft sluit advertentiedeal met Digg

Microsoft heeft een deal gesloten met Digg.com waardoor de softwaregigant het exclusieve recht heeft gekregen om alle advertenties te verzorgen op de populaire nieuwsdienst. Voorheen verzorgde Google de advertenties op Digg.De nieuwsdienst Digg.com heeft elke maand meer dan 17 miljoen bezoekers. De dienst gaat tegen de traditionele journalistieke aannames in dat professionele redacteuren het beste weten wat het publiek wil lezen. Op Digg.com kunnen de bezoekers zelf bepalen welk nieuwsbericht ze het interessantste vinden door deze te ‘diggen'.

De nieuwsberichten met de meeste diggs verschijnen op de frontpage van Digg.

Digg was voor de verzorging van zijn advertenties ook in gesprek met Google en Yahoo, maar koos toch voor Microsoft omdat de zoekgigant met zijn AdCenter het beste advertentieplatform aanbood. Door de samenwerking met Microsoft kan Digg zich nu richten op het verbeteren van de nieuwsdienst omdat het niet meer zelf advertenties hoeft te verkopen.

Microsoft heeft een zelfde soort exclusieve deal gesloten met het sociale netwerk Facebook. Voordat Digg besloot om met Microsoft in zee te gaan, belde Digg's Adelson eerst met de mensen achter Facebook.com om te horen hoe hun ervaringen waren. Facebook was positief over de samenwerking. Dit was voor Digg het laatste duwtje in de rug om akkoord te gaan met Microsofts deal.

De deal is voor drie jaar. Hoeveel geld Microsoft heeft betaald voor het exclusieve recht is niet bekendgemaakt. 


Bron: Digg Blog

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten