Microsoft repareert probleem met ‘Live' merknaam

Nu de overname van Yahoo niet doorgaat en Google onverslaanbaar blijft, kan Microsoft zich richten op het wegnemen van de verwarring rondom zijn vele online merknamen.Microsoft lanceerde in 2005 zijn Live Search-zoekdient. Al snel lanceerde Microsoft meer 'Live'-diensten, waaronderWindows Live Messenger , Live Search Mobile, Windows Live voor Mobile, Windows Live voor Windows Mobile, Windows Live Hotmail en Windows Live Mail. Elk product richt zich op een andere doelgroep. Maar aan de naam is niet te zien voor welke doelgroep het product bedoeld is.

En dan is er ook nog Microsofts oude online merknaam 'MSN'.

Live Search, het paradepaardje van de ‘Live'-diensten, legt het nog steeds af tegen de zoekdiensten van Google en Yahoo. Microsoft erkent dat de merknaam ‘Google' zeer sterk is. Mensen associëren Google met online zoeken. Microsoft weet dat deze associatie op dit moment te sterk is om te veranderen. Microsoft wil proberen om een aantal online activiteiten te associëren met zijn ‘Live'-diensten.

Wil Microsoft kunnen concurreren met Google dan moet het zijn online diensten innoveren en differentiëren. Microsoft denkt dat gebruikers open staan voor andere diensten en andere aanbieders dan alleen van Google. Microsoft wil met nieuwe en verbeterde diensten grotere groepen gebruikers aan zich binden.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten