Microsoft promoot beginnende muzikanten met Ignition

Microsoft is een nieuw initiatief gestart, genaamd Ignition, dat beginnende muzikanten gaat helpen om meer onder de aandacht te komen van gebruikers van Microsofts verschillende mediaplatformen. Ignition gaat nieuwe artiesten en hun muziek promoten door exclusieve content een maandlang aan te bieden op MSN, Xbox Live en Zune.

De eerste groep die op deze manier gepromoot wordt, is de Britse band Maximo Park.

Microsoft geeft de eerste single van de band een maandlang gratis weg als download op Zune Marketplace. De videoclip is gratis te downloaden via Xbox Live Marketplace en als streaming video te bekijken op MSN. Microsoft gaat op MSN Music online luistersessies houden waar mensen kunnen luisteren naar nummers van de band. En op zune.net krijgt de band een eigen website waar fans meer informatie over de band en zijn activiteiten kunnen vinden.

Om in aanmerking te komen om door Microsoft via zijn Ignition-programma gepromoot te worden, moet de artiest akkoord gaan met twee eisen; de artiest moet exclusieve content leveren voor de verschillende mediaplatformen van Microsoft en de artiest moet actief deelnemen aan de online promotieactiviteiten.

Het totale aantal actieve gebruikers op de MSN-, Xbox- en Zune-platformen is meer dan 30 miljoen. Hierdoor is Ignition het grootste promotieprogramma op dit moment.


Bron: Reuters

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten