Microsoft op zoek naar nieuwe tv-show

Microsoft sponsort een wedstrijd waar de deelnemers een komische tv-show moeten bedenken. De winnaar ziet zijn concept realiteit worden op Xbox Live. Microsoft wil met de wedstrijd duidelijk maken dat de Xbox 360 niet alleen is om op te gamen, maar dat het ook gebruikt kan worden als media center. Op dit moment staat er ongeveer 1.500 uur aan televisie- en filmcontent op Xbox Live.

Microsoft wil dat dit aantal in de komende maanden flink toeneemt. Het softwarebedrijf heeft deals gemaakt met een aantal grote mediabedrijven om content aan te leveren. Met de wedstrijd hoopt Microsoft dat ook de gebruikers op grote schaal zelfgemaakte filmpjes gaan uploaden naar Xbox Live. Microsoft wil een belangrijke speler worden in de nog jonge ‘social video'-entertainmentmarkt. De softwaregigant hoopt dat op termijn zijn Xbox Live-dienst kan concurreren met marktleider YouTube.

Deelnemers moeten een pilot-aflevering maken van de show die tussen de vijf en vijftien minuten mag duren. De afleveringen van de finalisten worden in juli op Xbox Live getoond, waarna de winnaar aan het einde van die maand wordt gekozen. De winnaar van de wedstrijd krijgt een budget van $100.000 om zes afleveringen van zijn tv-show te maken. De eerste aflevering van de show zal aanstaande september tijdens de jaarlijkse New York Television Festival worden getoond.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten