Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Microsoft op zoek naar nieuwe tv-show

Microsoft sponsort een wedstrijd waar de deelnemers een komische tv-show moeten bedenken. De winnaar ziet zijn concept realiteit worden op Xbox Live. Microsoft wil met de wedstrijd duidelijk maken dat de Xbox 360 niet alleen is om op te gamen, maar dat het ook gebruikt kan worden als media center. Op dit moment staat er ongeveer 1.500 uur aan televisie- en filmcontent op Xbox Live.
Microsoft wil dat dit aantal in de komende maanden flink toeneemt. Het softwarebedrijf heeft deals gemaakt met een aantal grote mediabedrijven om content aan te leveren. Met de wedstrijd hoopt Microsoft dat ook de gebruikers op grote schaal zelfgemaakte filmpjes gaan uploaden naar Xbox Live. Microsoft wil een belangrijke speler worden in de nog jonge ‘social video'-entertainmentmarkt. De softwaregigant hoopt dat op termijn zijn Xbox Live-dienst kan concurreren met marktleider YouTube.

Deelnemers moeten een pilot-aflevering maken van de show die tussen de vijf en vijftien minuten mag duren. De afleveringen van de finalisten worden in juli op Xbox Live getoond, waarna de winnaar aan het einde van die maand wordt gekozen. De winnaar van de wedstrijd krijgt een budget van $100.000 om zes afleveringen van zijn tv-show te maken. De eerste aflevering van de show zal aanstaande september tijdens de jaarlijkse New York Television Festival worden getoond.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie