Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Microsoft onderhandelt over exclusieve content op Zune

Microsoft doet een beroep op Hollywood om van zijn Zune-mediaspeler een succes te maken. Microsoft is in onderhandeling met een aantal grote filmstudio's om exclusief films en tv-programma's aan te bieden op zijn Zune-mediaspeler. Microsoft denkt dat wanneer gebruikers sommige content alleen op een Zune kunnen bekijken, ze in grote aantallen de mediaspeler zullen kopen. Het is een laatste poging van Microsoft om van de Zune een succes te maken.

Het lukt Microsoft maar niet om marktaandeel weg te kapen bij Apple's iPod. De Zune moet zich beter onderscheiden van de iPod wil het een kans maken om een substantieel deel van de mediaspelermarkt veroveren. Sinds de lancering in november 2006 zijn er twee miljoen Zune-mediaspelers verkocht. Apple verkoopt gemiddeld 3,5 miljoen iPod per maand. Microsoft liet weten geen plannen te hebben om een iPhone-versie van de Zune te ontwikkelen. 

Microsoft is niet alleen op zoek naar traditionele content zoals films en tv-series, maar vooral naar programma's die van de Zune een sociaal netwerkplatform maken.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie