Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Microsoft lanceert opnieuw 'YouTube Killer' Soapbox

Microsoft heeft voor de tweede keer zijn MSN Soapbox-videodienst gelanceerd. Microsoft wil met Soapbox direct concurreren met marktleider YouTube. Microsoft besloot om Soapbox na de eerste lancering offline te halen omdat er problemen waren met geĆ¼ploade filmpjes waar auteursrecht op zat.In de nieuwe versie van Soapbox kan iedereen de filmpjes bekijken, ook wanneer hij niet is ingelogd.
De nieuwe versie van Soapbox maakt gebruik van een nieuw contentfiltersysteem. Het systeem wordt geleverd door ontwikkelaar Audible Magic en het moet ervoor zorgen dat filmpjes waar auteursrecht op zit, worden verwijderd voordat ze online verschijnen. Microsoft hoopt hiermee de vele rechtszaken te voorkomen die YouTube plagen.

Microsoft was zo slim om van tevoren deals te sluiten met NBC en FOX zodat het geen probleem is wanneer videoclips van televisieshows van de twee machtige televisiestations geüpload worden naar Soapbox.

Andere nieuwe functionaliteiten die zijn toegevoegd zijn de mogelijkheid om de filmpjes in een volledig scherm te zien en de mogelijkheid om de filmpjes te ‘embedden' op andere websites. Microsoft heeft ook de prestaties verbeterd zodat het coderen en afspelen van filmpjes sneller gaat.


Website
: MSN Soapbox
Bron: VidzUp

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie