abonneren

Microsoft: Deal Yahoo/Google slecht voor competitie

Microsoft denkt dat een definitieve afspraak tussen Yahoo en Google om advertenties van Google op de zoekdienst van Yahoo te plaatsen slecht is voor de competitie in de online zoekmarkt.Yahoo gaat een test doen met het tonen van Google-advertenties op zijn eigen webpagina's. Yahoo onderzoekt met de test een "strategisch alternatief". Yahoo heeft Microsofts ongevraagde bod op het bedrijf geweigerd omdat het bedrag te laag is. Yahoo is nu wanhopig op zoek naar alternatieve partners.

Voor een periode van twee weken - waarbij de startdatum nog niet bekend is - gaat Yahoo op drie procent van alle zoekpagina's advertenties tonen van Google. De bedoeling van Google's Adsense voor Zoeken-programma was eigenlijk om websites een mechanisme te geven waardoor bezoekers het internet kunnen doorzoeken met behulp van Google's zoekdienst maar binnen de originele website blijven. In ruil plaatst Google advertenties naast de zoekresultaten en deelt de opbrengsten met de website.

Yahoo wil als test Google AdSense-advertenties plaatsen naast zijn eigen zoekresultaten. Yahoo heeft niet bekendgemaakt of het wil delen in de advertentieopbrengsten, noch of het zal deelnemen aan Google's AdSense voor Zoeken-programma.

Indien Yahoo en Google gaan samenwerken dan krijgt Google 90 procent van de zoekadvertentiemarkt in handen.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

woensdag 28 februari

Laatste reactie

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord