Microsoft breidt service Windows Vista gebruikers uit

Microsoft Nederland heeft een website en helpdesk ingericht om Windows Vista-gebruikers nog beter van dienst te zijn: windowsvistaservice.nl.De softwareleverancier zegt dat het aantal problemen met het besturingssysteem beperkt is, maar dat elke klacht of onduidelijkheid er één te veel is. Dit zegt algemeen directeur Theo Rinsema. Volgens hem zet Windows Vista op verzoek van de consument grote stappen vooruit als het om veiligheid gaat. Dat betekent een forse wijziging van de gehele architectuur en dus nieuwe eisen aan randapparatuur en applicaties.

Een bewuste keuze, aldus Rinsema, want een betere veiligheid is voor de klant prioriteit.

Windows Vista is volgens Microsoft voor de lancering zeer uitgebreid getest - ook door een grote groep consumenten - en bovendien heeft de klant continu de beschikking over ondersteuning en updates via Windows Update. Blijven er bij de gebruiker niettemin vragen en onduidelijkheden, dan kan een beroep worden gedaan op de extra service via windowsvistaservice.nl. In Nederland zijn sinds de lancering meer dan 1 miljoen gebruikers van Windows Vista.

Consumentenbond
Rinsema ging ook in op het gesprek dat hij had met de Consumentenbond die een meldpunt opende voor gebruikers van Windows Vista. "We drongen al lang aan op dat gesprek, omdat Microsoft de gebruikers die problemen ondervinden zo snel mogelijk wil helpen. Dan heb je meer nodig dan een ‘meldpunt', dan heb je contact nodig met de klant om te weten hoe het kan worden opgelost. En dat is iets anders dan oproepen tot downgraden naar XP. Maar de Consumentenbond wil niet meewerken. En dan is de klant dus niet geholpen, dankzij de Consumentenbond".

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten