abonneren

Merkwaarde Google stijgt naar tweede plaats

Google heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in zijn relatief korte bestaan. Google is opgeklommen van de vijfde naar de tweede plaats in de wereldranglijst van meest waardevolle merken.Dit blijkt uit het jaarlijkse merkwaarderapport van marktonderzoeker Brand Finance.
Zoekmachinegigant Google wordt daarin gewaardeerd voor 36,1 miljard dollar en haalt daarmee Coca Cola in die voor 34,8 miljoen te boek staat. Andere technologiemerken in de top tien zijn onder andere IBM (4), Microsoft (5), HP (9) en Vodafone (7) samen met GE, HSBC en Toyota. Winkelketen Walmart staat net als vorig jaar op de eerste plaats met een waardering van ruim 41 miljard dollar.

Dit soort ranglijsten zijn uiteraard discutabel maar het Wereldwijde top 500 rapport dat jaarlijks verschijnt heeft een respectabele reputatie. Meer over deze ranglijst en de totstandkoming daarvan vindt u hier.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Laatste reactie