Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Merkwaarde Google stijgt naar tweede plaats

Google heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in zijn relatief korte bestaan. Google is opgeklommen van de vijfde naar de tweede plaats in de wereldranglijst van meest waardevolle merken.Dit blijkt uit het jaarlijkse merkwaarderapport van marktonderzoeker Brand Finance.
Zoekmachinegigant Google wordt daarin gewaardeerd voor 36,1 miljard dollar en haalt daarmee Coca Cola in die voor 34,8 miljoen te boek staat. Andere technologiemerken in de top tien zijn onder andere IBM (4), Microsoft (5), HP (9) en Vodafone (7) samen met GE, HSBC en Toyota. Winkelketen Walmart staat net als vorig jaar op de eerste plaats met een waardering van ruim 41 miljard dollar.

Dit soort ranglijsten zijn uiteraard discutabel maar het Wereldwijde top 500 rapport dat jaarlijks verschijnt heeft een respectabele reputatie. Meer over deze ranglijst en de totstandkoming daarvan vindt u hier.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie