Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Meest gebruikte zoektermen in Google

Google heeft vandaag zijn Zeitgeist-rapport 2009 bekendgemaakt: een overzicht van de populairste trends van dit jaar op basis van zoekopdrachten die in Nederland met de grootste regelmaat werden ingevoerd. Afgaande op Google werd 2009 gekenmerkt door veel interesse in het bankwezen, nieuwsplatforms en sociale netwerksites. Ook de economische recessie speelt nog een grote rol bij het online zoekgedrag van Nederlandse consumenten.Meest populair waren in 2009 Hyves, YouTube en Online - deze termen werden dus het meest ingetikt. Interessanter zijn de snelst stijgende zoekopdrachten.
Dat waren dit jaar achtereenvolgens ING, Facebook, Hyves, Marktplaats, Webmail, Uitzending Gemist, Vertalen, iPhone, Telegraaf en RTL.

ING, dat hier de nummer één positie bekleedt, is logischerwijs ook de meest gezochte bank. Opvallend is dat de inmiddels ter ziele Postbank nog steeds op de tweede plaats staat bij meest gezochte banken. ABN Amro, Fortis en DSB completeren de top vijf.

Google heeft ook gekeken naar welke recessie-gerelateerde termen dit jaar het meest zijn ingetikt. Dat zijn achtereenvolgens gratis, aanbieding, korting, sparen, goud, ontslag, beleggen, vakbond, recessie en koopjes.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie