Medewerker Yahoo verklapt per ongeluk nieuwe dienst

© CIDimport

Medewerker Yahoo verklapt per ongeluk nieuwe dienst

Geplaatst: 14 september 2007 - 09:09

Aangepast: 17 november 2022 - 08:47

Redactie ID.nl

Een pr-medewerker bij Yahoo heeft per ongeluk een nieuwe dienst genaamd Yahoo Mash verklapt aan een journalist van de New York Times. NYT-journalist Brad Stone ontving een e-mailbericht van een bevriende pr-medewerker bij Yahoo met daarin een uitnodiging om een profiel aan te maken op Yahoo Mash.

Medewerker Yahoo verklapt per ongeluk nieuwe dienst

Een pr-medewerker bij Yahoo heeft per ongeluk een nieuwe dienst genaamd Yahoo Mash verklapt aan een journalist van de New York Times.

NYT-journalist Brad Stone ontving een e-mailbericht van een bevriende pr-medewerker bij Yahoo met daarin een uitnodiging om een profiel aan te maken op Yahoo Mash. Toen Stone op de link naar de onbekende dienst klikte, kwam hij niet langs het inlogscherm.

Toen Stone contact opnam met Yahoo werd hem verteld dat de dienst alleen open is voor medewerkers van Yahoo en niet voor het grote publiek. De uitnodiging was per ongeluk verstuurd. Yahoo wilde geen verdere details over Yahoo Mash aan Stone verstrekken.

Aangezien Stone een profiel kon aanmaken, is Yahoo Mash waarschijnlijk een sociaal netwerk dat moet concurreren met Facebook en MySpace. Het is een publiek geheim dat het sociale netwerk Yahoo 360 geen succes is. Yahoo heeft toegegeven dat het geen sterke speler is in de markt voor sociale-netwerkdiensten, maar dit wel graag wil zijn. Door de 'faux pas' hebben Facebook en MySpace een vroege waarschuwing gekregen dat er een nieuwe concurrent aankomt.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten