Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Maatregelen tegen telefoonstoringen nodig?

Het was me het weekje wel, op telecomgebied: grootschalige storingen bij zowel Vodafone als KPN zorgden ervoor dat veel mensen de afgelopen week moeite hadden met bellen, sms-en en (mobiel) internetten. De overheid moet zich in het vervolg meer met dat soort storingen bemoeien, zegt de Consumentenbond.De maatschappelijke impact van grote internet- en telefoniestoringen is tegenwoordig zó groot, dat de overheid hierin een actieve rol moet gaan spelen, aldus de bond. Zo zouden de telecom-bedrijven verplicht een noodplan moeten hebben.
De overheid zou op de kwaliteit van deze noodplannen moeten toezien. In zo'n noodplan moet staan hoe klanten bij een storing geïnformeerd kunnen worden, wat er met de website moet gebeuren en vooral welke technische en organisatorische processen er in gang worden gezet. Naar aanleiding van eerdere grote internet- en telefoniestoringen, zoals die bij Ziggo in 2008, heeft de Consumentenbond bij het ministerie van Economische Zaken aangedrongen op een actievere rol van de overheid. Het ministerie onderzoekt dit nu.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie