LiveUniverse biedt $11 miljoen voor Stage6

LiveUniverse heeft er maar liefst $11 miljoen voor over om de videodienst Stage6 van DivX over te nemen. Er is echter één probleem: de dienst is vorige week al gesloten. De kosten voor het onderhouden van de site waren te hoog en DivX kon eerder geen koper voor de dienst vinden.DivX heeft Stage6 ooit opgericht als YouTube-alternatief, maar vooral ook om de eigen DivX-codec populairder te maken in de markt.

Het beheren van een videodienst bleek echter veel prijziger en tijdsintensiever te zijn dan het bedrijf verwacht had, en daarom is twee weken geleden besloten er de stekker uit te trekken.

Als mosterd na de maaltijd komt nu LiveUniverse met $11 miljoen op de proppen, maar DivX heeft geen interesse meer in een gesprek met deze partner. LiveUniverse vraagt zich nu af waar DivX mee bezig is: $11 miljoen is beter dan niets. Het bedrijf beheert al vier videosites die meer dan 200 miljoen page views per maand binnenhalen. LiveUniverse verwacht dit aantal te kunnen opkrikken tot 400 miljoen per maand wanneer het Stage6 kan overnemen.

Digital Trends

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten