LinkedIn het populairst onder marketeers

© CIDimport

LinkedIn het populairst onder marketeers

Geplaatst: 30 juli 2009 - 05:07

Aangepast: 17 november 2022 - 08:51

Redactie ID.nl

Naast Hyves en Facebook is er ook al geruime tijd de zakelijke social network website LinkedIn. Die laatste is aan een behoorlijke opmars bezig in Nederland, zo blijkt uit de cijfers van de Grote Marketing Enquête 2009. LinkedIn is actief sinds mei 2003, en is gericht is op vakmensen. In mei 2009 waren er wereldwijd meer dan 40 miljoen geregistreerden.

Naast Hyves en Facebook is er ook al geruime tijd de zakelijke social network website LinkedIn. Die laatste is aan een behoorlijke opmars bezig in Nederland, zo blijkt uit de cijfers van de Grote Marketing Enquête 2009.

LinkedIn is actief sinds mei 2003, en is gericht is op vakmensen. In mei 2009 waren er wereldwijd meer dan 40 miljoen geregistreerden. LinkedIn groeit de laatste jaren zeer sterk binnen Europa en specifiek ook in Nederland. In ons land heeft het verhoudingsgewijs een van de grootste gemeenschappen. Het belangrijkste doel van de website is geregistreerden te laten profiteren van elkaars (zakelijke) netwerk.

De website is vooral populair onder marketeers, zo blijkt uit het onderzoek. Dit geldt zowel voor privé- als ook voor zakelijke doeleinden. 80% van de marketeers bezoekt de website maandelijks, 60% zelfs wekelijks. Het onderzoek laat verder zien dat LinkedIn door marketeers nu al het meest gebruikte middel is voor marketingdoeleinden. Ook zijn velen van hen van plan LinkedIn in te zetten om gericht business-to-business doelgroepen te bereiken.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten