Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

LinkedIn het populairst onder marketeers

Naast Hyves en Facebook is er ook al geruime tijd de zakelijke social network website LinkedIn. Die laatste is aan een behoorlijke opmars bezig in Nederland, zo blijkt uit de cijfers van de Grote Marketing Enquête 2009.LinkedInis actief sinds mei 2003, en is gericht is op vakmensen.In mei 2009waren er wereldwijd meer dan 40 miljoen geregistreerden. LinkedIn groeit de laatste jaren zeer sterk binnenEuropa enspecifiek ook in Nederland. Inons landheeft hetverhoudingsgewijs een van de grootste gemeenschappen.
Het belangrijkste doel van de website is geregistreerden te laten profiteren van elkaars (zakelijke) netwerk.

De website is vooral populair onder marketeers, zo blijkt uit het onderzoek. Dit geldt zowel voor privé- als ook voor zakelijke doeleinden. 80% van de marketeers bezoekt de website maandelijks, 60% zelfs wekelijks. Het onderzoek laat verder zien dat LinkedIn door marketeers nu al het meest gebruikte middel is voor marketingdoeleinden. Ook zijn velen van hen van plan LinkedIn in te zetten om gericht business-to-business doelgroepen te bereiken.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie