De jonge webdienst StumbleUpon wordt begeerd door een aantal grote jongens in internetland. Google, America Online en eBay willen haar graag veroveren en mee naar huis nemen. Het lijkt er echter op dat StumbleUpon haar bevallige oog heeft laten vallen op eBay. De twee tortelduifjes zijn druk bezig om tot een goede huwelijksovereenkomst te komen.

Ebay is bereid om voor de gewilde webdienst een bruidschat van rond de $45 miljoen neer te leggen.

Hot or Not
Met StumbleUpon kunnen websurfers sites die ze bezoeken een waardering geven. Het is een soort ‘Hot or Not' voor websites. Wanneer een gebruiker een website bezoekt die hij leuk of stom vindt dan kan hij in de browser op een ‘thumbs up' of ‘thumbs down' knop klikken. Andere StumbleUpon-gebruikers weten dan of een website leuk is om te bezoeken. Sinds vorig jaar kunnen gebruikers ook aan online videofilmpjes een waardering geven.

De kracht van StumbleUpon ligt volgens de gebruikers in het verrassingselement. Je weet nooit op welke website je ‘stumbelt'. Veel StumbleUpon-gebruikers vinden het dan ook leuk om willekeurig over het web te ‘stumblen' op zoek naar leuke websites.

StumbleUpon heeft 2,1 miljoen gebruikers en meer dan vier miljoen websites worden elke dag via de webdienst bezocht.

Surrogaat
Google speelt goed de rol van opzij geschoven minnaar. Op de dag dat eBay en StumbleUpon hun huwelijksplannen bekendmaken, kondigt Google aan dat het zelf een soortgelijke webdienst heeft ontwikkeld. Google gaat een StumbleUpon-achtige functie toevoegen aan zijn Google Toolbar.


Bron: Techcrunch

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten