Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Last.FM: muziekstreams leidt tot hogere cd-verkopen

De populaire muziekdienst Last.FM claimt dat hun gratis, on-demand muziekstreams een duidelijk effect hebben op de verkoop van cd's. Maar in tegenstelling tot wat platenmaatschappijen beweren is dit effect niet negatief, maar positief: mensen kopen juist méér cd's.Sinds januari is het via Last.FM mogelijk om hele cd's online te beluisteren. Wie een cd wil aanschaffen kan met één muisklik de cd bij partner Amazon.com bestellen. Volgens Last.FM zijn de cd-verkopen sinds de introductie van de dienst met maar liefst 119 procent gestegen, tegen alle verwachtingen in.
Volgens de statistieken kopen gebruikers maar liefst 66 procent meer albums en muzieknummers sinds de introductie van de on-demand-dienst.

Last.FM heeft distributiedeals met alle vijf de grote platenmaatschappijen en staat elke keer dat een muzieknummer gespeeld wordt een bedrag af aan de labels. Daarnaast werkt Last.FM samen met iTunes, 7Digital en Amazon.com.

Digital Trends

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie