Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Krijgen virtuele werelden écht wet- en regelgeving?

Webwereld bericht dat experts zich over het vraagstuk buigen van wet- en regelgeving in virtuele werelden. De vraag is vooral wie werelden als World Of Warcraft en Second Life moet besturen en hoe fraude en criminaliteit bestreden moeten worden.De groep experts is het er in ieder geval mee eens dat de virtuele werelden géén autonome werelden zijn. Deze conclusie houdt in dat de werelden onderworpen zijn aan de normale internationale wetgeving.

Eén van de behandelde vraaagstukken is de handel in virtuele goederen, zoals wapens, kleding, gebouwen enzovoorts. Aangezien deze virtuele goederen ook een waarde representeren in de 'echte wereld', betekent dit dat de aankoop en verkoop ervan onderhevig moet zijn aan belasting.

Webwereld

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie