abonneren

Kredietcrisis goed voor datingsites

De kredietcrisis is een domper op de levens van veel mensen. Een nieuwe liefde is dan een goede manier om de financiƫle zorgen even te vergeten. Veel datingsites zien het aantal bezoekers stijgen sinds de wereldwijde crisis in september losbarste. Datingsites zien dat op de dagen dat aandelenkoersen kelderen, meer mensen inloggen op zoek naar een nieuwe liefde. In financieel onrustige tijden is online dating niet alleen goed tegen stress, maar het is ook nog eens goed voor de portemonnee. Een online chatsessie kost minder geld dan een avondje dineren in een chique restaurant.

Hoe wrang het ook klinkt, wereldwijde ellende is goed nieuws voor datingsites. Ook in de nasleep van 9/11 zagen de datingsites hun bezoekersaantallen toenemen. De datingsite Match.com heeft op dit moment het hoogste ledental in zeven jaar. Volgens Thomas Enraght-Moony, de baas van Match.com, kijken mensen in deze onzekere tijd liever naar hun inbox dan naar de beursberichten. De datingsite Perfectmatch.com zag de afgelopen drie maanden zijn ledental met 47 procent toenemen.

Uit een onderzoek door het bedrijf Opinion Research blijkt dat 57 procent van de respondenten zich door de kredietcrisis meer zorgen maakt over hun relatie. Van die groep hebben getrouwde mannen (63 procent) de meeste relatiestress. Toen de onderzoekers de 1.092 deelnemers in leeftijdsgroepen verdeelden, bleek dat de mensen tussen de 25 en 34 zich het meeste druk maakten over wat het effect is van de kredietcrisis op hun liefdesleven. Jonge mensen voelen niet alleen meer stress door de kredietcrisis maar ze gaan ook vaker online op zoek naar een nieuwe liefde. Oudere mensen zijn vaak getrouwd en maken zich alleen zorgen over het effect van de kredietcrisis op hun relatie wanneer ze onzeker zijn over hun baan of hun huis.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags: