KPN op de vingers getikt voor misleidende reclame

© CIDimport

KPN op de vingers getikt voor misleidende reclame

Geplaatst: 10 september 2008 - 07:09

Aangepast: 17 november 2022 - 08:46

Redactie ID.nl

KPN probeerde via de website Hi.nl jongeren te lokken met 'gratis' mobiel internet. Voor de dienst moest echter wel 9,95 euro per maand worden betaald. De Reclame Code Commissie heeft KPN daarom in het openbaar op de vingers getikt. KPN beloofde met de tekst 'Inclusief Eindeloos Online' dat de jongeren gratis de beschikking kregen over mobiel internet. Dat bleek echter niet het geval.

KPN probeerde via de website Hi.nl jongeren te lokken met 'gratis' mobiel internet. Voor de dienst moest echter wel 9,95 euro per maand worden betaald. De Reclame Code Commissie heeft KPN daarom in het openbaar op de vingers getikt.KPN beloofde met de tekst 'Inclusief Eindeloos Online' dat de jongeren gratis de beschikking kregen over mobiel internet. Dat bleek echter niet het geval. Volgens de Nederlandse Reclame Code mag een aanbieding niet onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie bevatten. KPN wordt daarom op de vingers getikt voor misleidende reclame. Bovendien vindt de Reclame Code Commissie dat er sprake is van oneerlijke handelspraktijken, omdat het aanbod zich richtte op een groep die makkelijk vatbaar is voor gratis aanbiedingen.

Op 23 april gaf de Reclame Code Commissie nog een aanbeveling aan KPN om de slogan te veranderen, maar dit gebeurde niet. Het enige wat de Reclame Code Commissie nu kan doen is KPN aan de openbare schandpaal nagelen. De dienst kan geen boetes opleggen of de reclame verbieden.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten