Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

KPN op de vingers getikt voor misleidende reclame

KPN probeerde via de website Hi.nl jongeren te lokken met 'gratis' mobiel internet. Voor de dienst moest echter wel 9,95 euro per maand worden betaald. De Reclame Code Commissie heeft KPN daarom in het openbaar op de vingers getikt.KPN beloofde met de tekst 'Inclusief Eindeloos Online' dat de jongeren gratis de beschikking kregen over mobiel internet. Dat bleek echter niet het geval. Volgens de Nederlandse Reclame Code mag een aanbieding niet onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie bevatten. KPN wordt daarom op de vingers getikt voor misleidende reclame.
Bovendien vindt de Reclame Code Commissie dat er sprake is van oneerlijke handelspraktijken, omdat het aanbod zich richtte op een groep die makkelijk vatbaar is voor gratis aanbiedingen.

Op 23 april gaf de Reclame Code Commissie nog een aanbeveling aan KPN om de slogan te veranderen, maar dit gebeurde niet. Het enige wat de Reclame Code Commissie nu kan doen is KPN aan de openbare schandpaal nagelen. De dienst kan geen boetes opleggen of de reclame verbieden.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie