Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

KPN moet betalen na storing, zegt Consumentenbond

Zoals u ongetwijfeld weet was er vorige week een grote storing bij KPN, waardoor veel mensen niet konden internetten (en/of telefoneren). Consumenten hebben in zo'n geval recht op compensatie. De Consumentenbond zou graag zien dat de betrokken aanbieders hun klanten uit eigen beweging compenseren voor de periode waarin de dienst niet geleverd is. Bij een storing van bijvoorbeeld drie dagen zou dan een compensatie van zo'n 10% van het maandgeld op zijn plaats zijn. De aanbieder zou dit automatisch in mindering kunnen brengen op de eerstvolgende factuur.

Een storing op dergelijke schaal laat volgens de bond bovendien nog maar eens de kwetsbaarheid van gebundelde diensten (dual en triple play) zien: behalve het internet doet ook gelijk de telefoon niets meer. De communicatie tussen aanbieder en klant is dan lastig. Het is zaak voor de aanbieder om nieuwe manieren te vinden om klanten in geval van storing juist, helder en tijdig te informeren.

Geschreven door: Annemarie Korevaar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie