abonneren

Khronos publiceert OpenGL 3.1-specificaties

The Khronos Group heeft OpenGL 3.1 aangekondigd. OpenGKL is een platformonafhankelijke api voor 3D graphics. Versie 3.1 bevat een verbeterde versie van de OpenGL shading language (GLSL 1.40), efficiëntere vertex processing, betere texturing en een flexibeler buffermanagement.Het grote voordeel van OpenGL boven DirectX is dat het een open standaard is. Elke fabrikant of ontwikkelaar kan zich probleemloos aansluiten bij OpenGL. De huidige versie, OpenGL 3.0, wordt ondersteund door gpu's van AMD, nVidia en S3.
Qua besturingssystemen vinden we OpenGL terug in Windows, Linux, FreeBSD en Solaris.

The Inquirer

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 25 januari

dinsdag 16 januari

Laatste reactie

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord