Joost huurt scouts in om tv-programma's te vinden
Joost heeft het talentscoutbureau Creative Artists Agency (CAA) ingehuurd om goede tv-programma's te vinden die interessant zijn om toe te voegen aan de nieuwe p2p-televisiedienst. Joost begint de lieveling te worden van Hollywood. Een aantal bekende tv-producenten en grote reclamebureaus hebben al deals gesloten met de start-up terwijl de software nog in de testfase bevindt.
Joost heeft het talentscoutbureau Creative Artists Agency (CAA) ingehuurd om goede tv-programma's te vinden die interessant zijn om toe te voegen aan de nieuwe p2p-televisiedienst.
Joost begint de lieveling te worden van Hollywood. Een aantal bekende tv-producenten en grote reclamebureaus hebben al deals gesloten met de start-up terwijl de software nog in de testfase bevindt.
Op dit moment biedt de Luxemburgse start-up ongeveer 150 televisiekanalen aan, die variëren van films, sport en tekenfilms tot documentaires. Het doel van Joost is om de traditionele manier van passief tv-kijken te combineren met de interactieve functies die de huidige generatie webdiensten biedt. Anders dan bij andere videodiensten, zoals YouTube en Google Video die zich specialiseren in korte clips, biedt Joost complete tv-programma's aan.
CAA heeft een groot netwerk van tv-producten, filmstudio's, platenmaatschappijen, artiesten en contentbibliotheken. CAA's netwerk kan door de nieuwe samenwerking met Joost aangewend worden om snel zowel geïnteresseerde partijen als goede tv-programma's te vinden.
Website
Bron: reuters.com