Joop Braakhekke dreigt Vinden.nl met rechtszaak

© CIDimport

Joop Braakhekke dreigt Vinden.nl met rechtszaak

Geplaatst: 17 maart 2009 - 07:03

Aangepast: 17 november 2022 - 08:37

Redactie ID.nl

De Nederlandse zoekmachine Vinden.nl is door Joop Braakhekke gesommeerd per direct te stoppen met het gebruik van de naam Joop Braaklekker in haar reclamecampagne. Daarnaast eist de televisiekok een schadevergoeding van € 25.000,-. Onlangs is Vinden.nl een reclamecampagne gestart, waarin verschillende personages zoeken met Vinden.nl.

De Nederlandse zoekmachine Vinden.nl is door Joop Braakhekke gesommeerd per direct te stoppen met het gebruik van de naam Joop Braaklekker in haar reclamecampagne. Daarnaast eist de televisiekok een schadevergoeding van € 25.000,-.

Onlangs is Vinden.nl een reclamecampagne gestart, waarin verschillende personages zoeken met Vinden.nl. In commercials op diverse radiostations en in advertenties in kranten en op het internet wordt daarbij onder andere gebruik gemaakt van het personage Joop Braaklekker, dat zoekt naar Nieuwe recepten. Bij monde van zijn advocaat heeft Joop Braakhekke aangegeven de reclame-uitingen onrechtmatig te vinden. Hij dreigt naar de rechter te stappen als Vinden.nl niet stopt met het gebruik van de naam Joop Braaklekker. Ook eist hij een schadevergoeding van € 25.000,- .

Vooralsnog is Vinden.nl niet van plan gehoor te geven aan de eisen van de televisiekok. Directeur Jan-Willem Tusveld: "Naar onze mening brengt het gebruik van de naam Joop Braaklekker in deze campagne geen schade toe aan Joop Braakhekke. Het is grappig bedoeld. We gebruiken meerdere personages in onze campagne en iedereen begrijpt natuurlijk wel dat Joop Braakhekke hier zelf niets mee te maken heeft".

Of de andere vijf personages die in de reclamecampagne gepersifleerd worden, ook stappen gaan ondernemen, is nog niet bekend. Het gaat om Ali C (zoekwoord: nieuw kapsel), Gerard Boling (nieuwe toppers), Willibrord Frequent (nieuwe camera), Katja Buurman (AA bijeenkomst) en Joran in de Goot (alibi).

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten