Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

John Carmack: ''PhysX is onzin''

In een interview met Boot Daily heeft John Carmack, bedenker van Doom en Wolfenstein, aangegeven dat hij niet gelooft in speciale physics processing-kaarten. Hij gelooft dat grafische kaarten en cpu's dit werk veel beter en efficiënter kunnen afhandelen dan een losse PhysX-kaart."Op dit moment zijn multicore-processoren het meest bruikbaar bij complexe games," aldus Carmack, "maar ook gpu's zullen steeds meer functies kunnen vervullen wanneer er gewerkt wordt aan het verbeteren van context switching en scheduling".

Aanvankelijk zag de toekomst voor Ageia's PhysX-kaart er hoopvol uit. De kaart kan fysieke berekeningen uitvoeren en daarmee levensechtere explosies en object-interacties berekenen. Inmiddels zijn de kaarten al meer dan een jaar verkrijgbaar maar worden ze nauwelijks verkocht en ondersteund. Er liggen desondanks nog kansen: de komende Unreal 3-engine gaat gebruik maken van PhysX-effecten en zou de kaart alsnog populair kunnen maken.

The Inquirer

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie